Internet Center Polska Internet Center Polska Sp. z o.o.
Strony internetowe Wrocław
PLN EUR USD GBP Cash, Wire Transfer Strony internetowe Wrocław
PL Dolnośląskie 50-260 ul.Jedności Narodowej 45B
Polish
English
biuro@icenter.pl (71) 344-82-52
51.118702 17.038677 100000

Website Windows, Android, macOS, iOS

Case study - Sklep internetowy vernotti.pl

Duże wyzwanie, mały problem..

Sklep internetowy vernotti.pl to jedna z największych realizacji stworzonych przez iCenter. Serwis prezentuje możliwości naszego systemu CMS WEGO (wersja Sklep+, wydanie v 1.3) oraz jego przewagę nad innymi systemami CMS dostępnymi na naszym rynku.

Dzięki otwartej architekturze, która pozwala na dowolną modyfikację wbudowanych modułów (dynamiczne dodawanie dowolnej ilości zakładek o różnej funkcjonalności) oraz możliwości tworzenia powiązań między nimi, bardzo rozbudowany system może w krótkim czasie wdrożyć 1 osoba - koder HTML - bez znajomości żadnego języka programowania.

Sklep Vernotti ma charakter wizerunkowy i nie ma sprawiać wrażenia „kolejnego sklepu internetowego”, a raczej katalogu rozwiązań dla aranżacji przestrzeni mieszkalnych (zarówno kuchnie, jaki i pokoje dzienne i sypialnie, a w przyszłości również łazienki).

Łączy w sobie 5 różnych marek, które skupia w sobie domena vernotti.pl.

Należą do nich:

  • Komforti - oferta nowoczesnych kuchni projektowanych pod Klienta,
  • Belini - Meble pokojowe, sypialnie i jadalnie,
  • Sell24 - Typowy sklep RTV / AGD (z możliwością eksportu towarów do porównywarek i pasaży internetowych),
  • Presto - Sklep internetowy z kuchniami (składanymi z gotowych modułów),
  • Fronty Presto - sklep z frontami do mebli (oferta skierowana głównie dla hurtowni).

Największym wyzwaniem w procesie tworzenia tak rozbudowanego serwisu była obsługa procesu zamówień przez różnego typu Klientów, sposób prezentacji towarów, analiza zachowań Klientów oraz możliwość kreowania ścieżek postępowania uzależnionych zarówno od marki (w ramach której użytkownik się porusza) jak i od typu Klienta.

Produkty, rabaty i kolekcje

Od strony administracyjnej karta produktu jest bardzo rozbudowana i daje duże możliwości prezentacji oferty i cen na wiele sposobów. Dla każdego produktu można wprowadzać różnego rodzaju cechy i warianty, od których zależy cena. Wystarczy wprowadzić produkt 1 raz np. szafkę i zdefiniować dla niej cenę bazową dla korpusu, a następnie wybrać (spośród zdefiniowanych wcześniej możliwych cech i wariantów), kolory i rodzaje frontów oraz klamek jakie można zamówić. Dzięki temu cena ostateczna wyliczana jest automatycznie w zależności od wybranego wzoru czy koloru.

Istnieje także możliwość promowania produktów na stronach vernotti.pl (stara cena prezentowana jest w formie przekreślenia) oraz ustawiania znacznika dla produktu typu: bestseller, nowość, główna kolekcja marki, najlepsza kolekcja według klientów, najlepsza kolekcja według projektantów.

Każdy produkt może być także wyeksportowany do porównywarek cenowych: radar.pl, ceneo.pl, sakapiec.pl, bazzar.interia.pl oraz pasażów onet.pl i wp.pl  - wystarczy jedynie zaznaczyć odpowiednią opcję.

Podczas wprowadzania produktów, oprócz ceny sprzedaży można zdefiniować cenę zakupu, od której liczona jest marża oraz możliwe rabaty jakie mogą osiągać Klienci w różnych grupach cenowych.

Rabaty mogą być definiowane na poszczególne kategorie produktowe (np. na "Telewizory plazmowe") lub produkty w różnej wysokości dla różnych grup klientów (np. rabat na kuchenki wolno stojącej w wysokości 2% dla klientów z grupy „A” i 4% dla klientów z grupy „B”). Ponadto można ustalać rabaty na poszczególne kategorie produktowe i pojedyncze produkty dla klientów kupujących po raz pierwszy.

Produkty jednostkowe mogą grupowane w kolekcje, dla których definiuje się indywidualne ceny oraz rabaty. Ma to uatrakcyjnić zakupy, cena za określoną grupę towarów np. za dwie szafki, stół, krzesła i kuchenkę mikrofalową, może być inna (niższa), niż cena dla tych samych produktów kupowanych pojedynczo.

Do ciekawszych funkcji systemu należy również program lojalnościowy, realizowany przez...

...system bonusowy.

Użytkownicy zbierają punkty w programie lojalnościowym, które mogą później wymienić na prezenty / dodatkowe usługi / rabaty itp. Punkty zbierane są nie tylko za dokonanie zakupu. W systemie istnieje możliwość ustawienia ilości punktów przyznawanych za poszczególne aktywności:

  • za rejestrację użytkownika (pierwsza rejestracja z podaniem maila i zgodą na wysyłanie ofert ze sklepu),
  • za wypełnienie ankiety on-line,
  • za zakupy (ilość punktów przypisana do produktów, dodatkowo punkty mogą być wprowadzane przez handlowców za zakupy w salonach) – oprócz naliczanych automatycznie punktów jest również możliwość dopisania punktów (+ informacji za co są te punkty) w panelu za polecenie użytkownika i jego rejestrację,
  • za polecenie użytkownika i jego zakup (gdy polecony użytkownik oprócz rejestracji dokona pierwszego zakupu),
  • za zakupy zrobione przez poleconych Klientów,
  • dla projektantów/architektów wnętrz oprócz ilości punktów pokazuje się również wysokość bonusu (bonus jest obliczany automatycznie na podstawie marży).

System umożliwia dodawanie/odejmowanie ilości punktów przez handlowców/dział marketingu. Każda operacja jest odnotowana w panelu administracyjnym (kto wprowadził taką operację, krótki opis za co punkty zostały przyznane).

System powiązań produktowych pomiędzy markami i poszczególnymi produktami

Stworzone przez nas narzędzie umożliwia także wiązanie produktów ze sobą (kontekstowe wyświetlania na stronach sklepu - kupujesz TV, to kup również statyw do mocowania na ścianie).

Produkty mogą być powiązane z innymi produktami komplementarnymi:

  • pierwszy poziom powiązań – powiązanie jednocześnie na poziomie grup towarowych  i grupy cenowej,
  • drugi poziom powiązań – powiązanie konkretnego produktu z konkretnymi produktami jeżeli nie występują powiązania drugiego poziomu pojawiają się produkty powiązane na pierwszym poziomie.

Przykład - poziom 1

Oglądając meble w kategorii "Presto" z poziomu cenowego B, jako dodatkowe propozycje na dole pokazują się wolno stojące kuchenki, lodówki oraz okapy z poziomu cenowego C.

Przykład - poziom 2

Oglądając gotową kuchnię "Presto 2", jako dodatkowe propozycje na dole pokazują się wolnostojąca kuchenka LG model XXX, lodówka Candy model YYY oraz okap LG model ZZZ.

Klienci

Klienci Vernotti mają dostęp do własnego panelu. Z jego poziomu mogą kontrolować zamówienia i reklamacje, edytować swoje dane (w tym dane dostępowe) oraz komunikować się z handlowcami.

Od strony administracyjnej, dział handlowy, na Karcie Klienta widzi jego dane, zamówienia jakie składał, kategorie produktów w jakich dokonywał zakupów, jak również pełną historię kontaktu z Klientem. Ponadto ma dostęp do systemu lojalnościowego (punkty bonusowe) oraz podgląd statystyk, wypełnionych ankiet czy wysłanych newsletter'ów.

Zamówienia...

...składane przez Klientów otrzymują status "Oczekujące". Dział handlowy zostaje również powiadomiony o tym fakcie na e-mail, zaś osoba składająca zamówienie otrzymuje na swoją skrzynkę pocztową wiadomość wraz zawartością koszyka (towarami jakie zamówił) oraz linkiem do potwierdzenia zamówienia. Po jego Kliknięciu, Zamówienie zmienia status na "potwierdzone przez Klienta".

Dział handlowy ma pełen podgląd i kontrolę nad tym co się dzieje z zamówieniem. Ma dostęp do danych Klienta, możliwość zmiany statusów zamówienia oraz płatności. Może także obsługiwać reklamacje, modyfikować zamówienie (nawet po jego złożeniu przez Klienta). Posiada również opcję kontaktu z Klientem z poziomu CMS (np. żeby poinformować go o spodziewanym terminie dostawy), co jest odnotowywane w "historii zamówienia", do której może zawsze zajrzeć. Oprócz tego ma podgląd do danych na jakie należy wystawić fakturę, gdzie dostarczyć zamówiony towar oraz wprowadzić informacje o spodziewanym czasie dostawy czy też o numerze listu przewozowego.

Zamówienia mogą być przeglądane zarówno po miesiącach jak i wyszukiwane z poziomu rozbudowanej wyszukiwarki. Ponadto administrator serwisu może samodzielnie definiować sposoby dostawy oraz płatności. W niedalekiej przyszłości planowane jest wdrożenie płatności przy pomocy kart kredytowych.

W przypadku niniejszego wdrożenia, Klient zrezygnował z wystawiania faktur z poziomu CMS (posiada własny system sprzedażowo magazynowy), jednakże nasze oprogramowanie również posiada taką opcję, która jest standardem w licencji WEGO Sklep+ . Pokrótce moduł "Faktury", pozwala m.in. na wystawianie faktur VAT i faktur pro-forma, nanoszenie płatności czy też ewidencji przeterminowanych należności.

Obsługa reklamacji

Klient może reklamować towar w systemie (może też drogą fax'ową - wtedy w systemie reklamacje wprowadza handlowiec). W tym celu w historii zamówień może wybrać konkretne zamówienie i po wyświetleniu szczegółów zamówienia na dole ma przycisk „reklamacja”. Numer reklamacji tworzony jest automatycznie na zasadzie dodania litery „/R” na końcu numeru zamówienia. W prostym formularzu klient pisze o powodach reklamacji. W systemie handlowiec i menadżer marki widzą reklamację ze statusem „oczekująca”. W tym momencie handlowiec drukuje takie zgłoszenie (nazwa klienta, numer reklamacji, data zgłoszenia, treść zgłoszenia) i zbiera w dziale produkcji podpis  (potwierdzenie przyjęcia). Po rozpatrzeniu może przyjąć status „uznana” lub „odrzucona”. W przypadku odrzucenia, handlowiec pisze odpowiedź na reklamację, która jest pamiętana w systemie i automatycznie wysyłana do klienta. W przypadku uznania handlowiec wpisuje termin realizacji reklamacji (data) oraz sposób jej załatwienia (pole tekstowe), co również jest automatycznie wysyłane do klienta. Po załatwieniu reklamacji, należy zmienić status na „zakończona”. Dodatkowe pole tekstowe przy reklamacjach z uwagami powinno być widoczne tylko dla pracowników Vernotti (niewidoczne dla klienta).

Przy zgłoszeniu przez klienta reklamacji i przy każdej zmianie statusu informacja mailowa do kilku osób: klienta, dwóch osób z działu handlowego i dwóch z działu produkcji. Osoby do powiadomień definiowane są przez administratora serwisu.

Lista reklamacji może być przeglądana przez handlowca, menadżera marki i dział produkcji. Lista powinna zawierać datę zgłoszenia reklamacji, numer reklamacji, nazwę klienta, status reklamacji, data realizacji reklamacji. Listę można filtrować po statusie (np. pokaż tylko „oczekujące”) oraz sortować po nazwie klienta, dacie zgłoszenia, dacie realizacji.

Analiza użytkowników (Klientów)

Wdrożony przez nas system umożliwia połączenie danych zebranych przez różnego typu formularze na stronach sklepu oraz wypełnionych ankiet off-line (w salonach sprzedaży), wraz z analizą zakupów i analizą zachowań.

Z jednej strony system przechowuje precyzyjne  dane o Klientach, takie jak:

  • co kupił (produkt, kategoria, cena, data zakupu),
  • ilość zakupów jakie Klient wykonał,
  • suma zakupów,
  • gdzie i ile razy wchodzi (jaka sekcja, jaka kategoria) – zliczanie ilości wejść na poszczególne sekcje stron,
  • jaki mailing i kiedy do klienta poszedł (data mailingu, mail z ofertą, czy kliknął),
  • jakie dane wypełnił na w ankietach ankiet on-line i off-line (przeprowadzanych w punktach sprzedaży),
  • do jakiej grupy klientów należy kupujący,
  • kogo polecił (ID klienta) i suma zakupów dokonanych przez poleconych klientów,
  • ilość punktów zebranych w programie lojalnościowym..

z drugiej zaś strony, analityk może tworzyć rozbudowane zapytania do bazy danych, w wyniku których otrzymuje listę Klientów spełniających zadane kryteria. Wyniki mogą być dodatkowo filtrowane, sortowane oraz zapamiętywane (do ponownego użycia).

Takie narzędzie w dość istotny sposób wspomaga dział marketingu oraz dział sprzedaży. Umożliwia zarówno tworzenie dedykowanych reklam do określonych grup Klientów jak również dostarczanie precyzyjnej oferty nawet do pojedynczych Klientów sklepu.

Analiza sprzedaży

Oprócz analizy Klientów,  po stronie panelu administracyjnego sklepu istnieje możliwość analizowania sprzedanych towarów oraz grup i kategorii produktów w określonym przedziale czasowym. Możemy np. wyświetlić wszystkie produkty z kategorii "Sell24/AGD/Lodówki do zabudowy", które osiągnęły w przeciągu ostatnich 3 miesięcy sprzedaż większą niż 10.000 zł.

Ile zajęło wdrożenie?

Nie licząc czasu potrzebnego na stworzenie projektu graficznego oraz wprowadzania danych, czas opracowania wersji przygotowanej do testów wyniósł około 20 dni roboczych.

Chcesz wdrożyć podobne rozwiązania w swoim sklepie?

Skontaktuj się z nami >>

Zapraszamy.